Категории раздела

Бизнес [41]
Здоровье [6]
Житейские истории [15]
История современности [15]
Культура [31]
Образование [25]
Общество [138]
Спорт [7]
Экономика [53]
Другие новости [1979]
Депутатская деятельность [7]
Правопорядок [57]
Духовная жизнь [6]
Официальные документы [62]

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всього відповідей: 81

Статистика


Онлайн всього: 160
Гостей: 160
Користувачів: 0
Главная » 2014 » Вересень » 30 » Олександрівський районний суд інформує
13:06
Олександрівський районний суд інформує

Порядок і підстави звернення громадян

до суду при реалізації ними виборчих прав

Відповідно до Указу Президента України №690/2014 «Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів» 28 серпня 2014 року розпочався процес щодо підготовки та проведення позачергових виборів народних депутатів України, які відбудуться 26 жовтня 2014 року.

Згідно до ч. З ст. 11 Закону України «Про вибори народних депутатів України» суди мають організувати свою роботу під час виборчого процесу, у тому числі у вихідні дні та в день голосування таким чином, щоб забезпечити прийом та розгляд адміністративних заяв та в спосіб, встановлений цим Законом.

Олександрівський районний суд Донецької області здійснює прийом адміністративних заяв, пов’язаних з виборчим процесом, згідно діючого закону, з ІЗ вересня 2014 року по 09 листопада 2014 року без вихідних.

Відповідно до ст. 38 Конституції України громадяни України мають право вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Громадяни України, які мають право голосу, є виборцями. Підставою реалізації виборцем свого права голосу на виборах є його включення до списку виборців на виборчій дільниці.

Участь громадян України у виборах є добровільною. Громадянам України забезпечуються умови для вільного формування своєї волі та її вільного виявлення при голосуванні. Голосування на виборах є таємним. Кожний виборець голосує на виборах особисто.

З метою захисту своїх виборчих прав громадяни можуть звертатися до суду - в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України, зокрема, виборець може оскаржити рішення, дію чи бездіяльність виборчої комісії, якщо таке рішення дія чи бездіяльність порушує виборні права або інтереси щодо участі у виборчому процесі та з інших питань які виникають під час виборчого процесу.

В зв'язку з вище викладеним до компетенції Олександрівського районною суду Донецької області, як адміністративного суду, відповідно до ст.ст. 172-174 Кодексу адміністративного судочинства України, віднесені справи:

- щодо уточнення списків виборців відповідно до ст. 173 КАС України;

- справи з приводу оскарження рішення, дії чи бездіяльності виборчих комісій, членів цих комісій відповідно до ч. 5 ст. 172 КАС України;

- щодо дій чи бездіяльності засобів масової інформації, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації, що порушують законодавство про вибори відповідно до ст. 174 КАС України.

Кожен виборець має право ознайомитись із попереднім списком виборців у відповідності з вимогами ст. 40 Закону України «Про вибори народних депутатів України». Дільнична виборча комісія звичайної виборчої дільниці наступного дня після отримання попереднього списку виборців надає його для загального ознайомлення у приміщенні дільничної виборчої комісії.

Дільнична виборча комісія звичайної виборчої дільниці надсилає або доставляє в інший спосіб кожному виборцю іменне запрошення, яким повідомляє про включення його до попереднього списку виборців відповідної виборчої дільниці, адресу дільничної виборчої комісії, її номер телефону і розпорядок роботи, а також про час і місце голосування. Виборцям, стосовно яких у списку виборців є відмітка про постійну нездатність пересуватися самостійно, одночасно повідомляється, що їм буде надана можливість проголосувати за місцем перебування. Таке письмове повідомлення надсилається або доставляється не пізніш як за п'ятнадцять днів до дня голосування.

Виборець може звернутися до дільничної виборчої комісії або безпосередньо до органу ведення Державного реєстру виборців із заявою про уточнення попередньою списку виборців, у тому числі про включення або виключення зі списку себе особисто або інших осіб, а також щодо наявності або відсутності відміток про постійну нездатність виборця самостійно пересуватися.

Також виборець може звернутися з адміністративним позовом про уточнення списку виборців, у тому числі про включення або виключення зі списку себе особисто або інших осіб, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Позовну заяву про уточнення списку виборців може бути подано не пізніше як за два дні до дня голосування та без сплати судового збору. Суд вирішує адміністративні справи щодо уточнення списку виборців у дводенний строк після надходження позовної заяви, але не пізніше ніж за два дні до дня голосування, а якщо позовна заява надійшла за два дні до дня голосування, - невідкладно. Не прибуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. Рішення суду щодо внесення змін у списки виборців виконуються негайно.

Виборцем не пізніше як за п’ять днів до дня голосування подається рішення суду про внесення змін до попереднього списку виборців до відповідного органу ведення Державного реєстру виборців або до відповідної дільничної виборчої комісії для негайного направлення до такого органу, а пізніше цього строку - до дільничної виборчої комісії.

Позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п'ятиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності згідно ч. 6 ст. 172 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів цих комісій, що мали місце до дня голосування, може бути подано до адміністративного суду у п'ятиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності, але не пізніше двадцять четвертої години дня, що передує дню голосування згідно з вимогами ч. 7 ст. 172 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності дільничної виборчої комісії, членів цих комісій, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів та встановлення результатів голосування на дільниці, може бути подано до адміністративного суду у дводенний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності відповідно до ч. 8 ст. 172 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених ч. 9 ст. 172 КАС України.

Позовні заяви щодо дій чи бездіяльності засобів масової інформації, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації, що порушують законодавство про вибори та референдум можуть бути подані: у п’ятиденний строк з дня вчинення дії або допущення бездіяльності, а щодо дій чи бездіяльності, які мали місце до дня голосування - у п’ятиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності, але не пізніше двадцять четвертої години дня, що передує дню голосування відповідно до вимог ч. 4 ст. 174 Кодексу адміністративного судочинства України.

  1. Позовна заява до адміністративного суду подається у письмовій формі, яка повинна відповідати вимогам ст. 105 Кодексу адміністративного судочинства України та містити:
  1. найменування адміністративного суду, до якого подається позовна заява;
  2. ім'я (найменування) позивача, поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі є;
  3. ім'я (найменування) відповідача, посада і місце служби посадової чи службової особи, поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі відомі;
  4. зміст позовних вимог згідно з ч. 4 та ч. 5 ст. 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обгрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;
  5. у разі необхідності - клопотання про звільнення від сплати судового збору; про звільнення від оплати правової допомоги і забезпечення надання правової допомоги, якщо відповідний орган відмовив особі у забезпеченні правової допомоги; про призначення судової експертизи; про витребування доказів; про виклик свідків тощо;
  6. перелік документів та інших матеріалів, що додаються.
  1. На підтвердження обставин, якими обгрунтовуються позовні вимоги, позивач надає докази, а в разі неможливості - зазначає докази, які не може самостійно надати, із зазначенням причин неможливості подання таких доказів.
  2. До позовної заяви додаються її копії та копії всіх документів, що приєднуються до неї, відповідно до кількості відповідачів і третіх осіб, крім випадків подання адміністративного позову суб'єктом владних повноважень. Суб'єкт владних повноважень при поданні адміністративного позову зобов'язаний додати до позовної заяви доказ надіслання рекомендованим листом з повідомленням про вручення відповідачу і третім особам копії позовної заяви та доданих до неї документів. До позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
  3. Позовна заява підписується позивачем або його представником із зазначенням дати її підписання.
  4. Якщо позовна заява подається представником, то у ній зазначаються ім'я представника, його поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі є. Одночасно з позовною заявою подається довіреність чи інший ^ документ, що підтверджує повноваження представника.

Суд невідкладно повідомляє відповідну виборчу комісію про надходження позовної заяви та про ухвалене судом рішення.

Суд вирішує адміністративні справи у дводенний строк після отримання позовної заяви з дня її отримання, але не пізніше закінчення дня, що передує дню голосування, а щодо порушень, які мали місце в день голосування, - не пізніше ніж за одну годину до закінчення голосування.

Судові рішення за наслідками розгляду можуть бути оскаржені в апеляційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення, а судові рішення, ухвалені до дня голосування, не пізніше як за чотири години до початку голосування.

Відповідно до ч. 7 ст. 11 Закону України «Про вибори народних депутатів України» виборчий процес завершується через п'ятнадцять днів після офіційного оприлюднення Центральною виборчою комісією результатів виборів депутатів.

Помічник судді Олександрівського районного суду Донецької області О. І. Торохтій

Категория: Официальные документы | Просмотров: 1283 | Добавил: Редакция | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Вход на сайт

Поиск

Календарь

«  Вересень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архив записей

Друзья сайта

  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz