Новації в законодавстві щодо ведення обліку ФОП та функціонування електронного кабінету - на «гарячій лінії» в Олександрівській ДПІ
Днями в Олександрівській ДПІ Покровсько-Добропільського управління Головного управління ДПС у Донецькій області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань новацій в законодавстві, у зв’язку з набранням чинності Закону України від 14 липня 2020 року №786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців».
На актуальні питання платників відповідала старший державний інспектор ДПІ Валентина Гаврик.
Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі із запитань, які надійшли під час сеансу зв’язку «гаряча лінія»:
1. З якого періоду і кому дозволяється не вести Книги обліку?
Відповідно до Закону України від 14 липня 2020 року №786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців» з 1 січня 2021 року передбачено скасування обов’язкової Книги обліку доходів для фізичних осіб - підприємців. Так, фізичним особам-підприємцям І-ІІІ груп на спрощеній системі оподаткування можна буде вести облік доходів у будь-якій зручній формі - паперовій чи електронній із зазначенням суми доходів за місяць. Фізичні особи-підприємці на загальній системі оподаткування зможуть вести облік також у паперовому або електронному вигляді, але за типовою формою, визначеною Міністерством фінансів.
2. Чи потрібно зберігати Книгу обліку платнику єдиного податку після 1 січня 2021 року за попередні роки?
Згідно п.7 Порядку ведення книги обліку доходів для платників єдиного податку першої, другої та третьої груп, які не є платниками податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 19.06.2015 за№579, Книга обліку зберігається у платника податку протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис. Вимоги щодо зняття з реєстрації книг в Порядку не встановлено. Тобто з 1 січня 2021 року через перехід на ведення обліку доходу у довільній формі, фізичні особи-підприємці можуть не вести Книгу, але мають її зберігати ще 3 роки.
3. Які зміни відбулись у функціонуванні Електронного кабінету платника податків?
Законом удосконалюється робота Електронного кабінету платника податків. Зокрема:
-
покращено електронну взаємодію платників податків з податковими органами. Копії податкових повідомлень-рішень та інші документи, які податковий орган надсилає платнику, будуть відображатися в Електронному кабінеті;
-
визначено, що контролюючий орган буде вести листування з платниками податків в електронній формі, якщо вони подали заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет;
-
скасовано вимогу про подання заяви платником податків на приєднання до договору про визнання електронних документів;
-
запроваджується автоматична реєстрація в Електронному кабінеті отриманих документів від платника податків;
-
передбачено, що в Електронному кабінеті мають міститися дані щодо суми та дати узгодження грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом;
-
спрощується механізм доведення платником податків відсутності його вини через технічний збій у роботі електронного кабінету, зокрема, скасовується необхідність підтвердження технічним адміністратором та/або методологом факту технічного збою, методологічних або технічних помилок.
У ході спілкування всім платникам, які зателефонували, вкотре нагадали про переваги використання сервісу ДПС - «Електронний кабінет платника» (cabinet.tax.gov.ua).
Покровсько-Добропільське управління ГУ ДПС у Донецькій області
|