Ведення Державного реєстру фізичних осіб – платників податків
В Добропільській ДПІ Покровсько-Добропільського управління ГУ ДПС у Донецькій області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо ведення Держовного реєсту фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО).
На запитання платників відповідала старший державний інспектор Добропільської ДПІ Світлана Хованська.
Питання: Які документи, що посвідчують особу, використовують фізичні особи ( далі – ФО) для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з ДРФО – платників податків?
Відповідь: Для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків використовуються дані документа, що посвідчує особу:
1) для громадян України:
- паспорт громадянина України (далі – паспорт);
- паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання (для громадян України, які виїжджають за кордон на постійне проживання чи постійно проживають за кордоном);
- тимчасове посвідчення громадянина України;
2) для іноземців та осіб без громадянства:
- паспортний документ іноземця – документ, виданий уповноваженим органом іноземної держави або статутною організацією ООН, що підтверджує громадянство іноземця, посвідчує особу іноземця або особу без ромадянства, надає право на в’їзд або виїзд з держави і визнається Україною;
посвідка на постійне проживання – документ, що посвідчує особу іноземця або особу без громадянства та підтверджує право на постійне проживання в Україні;
- посвідка на тимчасове проживання – документ, що посвідчує особу іноземця або особу без громадянства та підтверджує законні підстави для тимчасового проживання в Україні;
посвідчення біженця – паспортний документ, що посвідчує особу його власника та підтверджує факт визнання його біженцем в Україні;
посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, – паспортний документ, що посвідчує особу його власника та підтверджує факт визнання його особою, яка потребує додаткового захисту.
3) для іноземців та осіб без громадянства, які звернулися із заявою про визнання їх біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, відповідно до Закону України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту»:
копія паспортного документа іноземця та особи без громадянства, засвідчена територіальним органом Державної міграційної служби України (далі – ДМС) за місцем перебування іноземця чи особи без громадянства в Україні та/або з відміткою про те, що оригінал такого документа отримано на зберігання територіальним органом ДМС;
довідка про звернення за захистом в Україні.
Питання: Чи можуть іноземці або особи без громадянства (їх представники) подати в електронному вигляді Облікову картку за ф. № 1ДР через Електронний кабінет ( далі – ЕК)?
Відповідь: Платник податків стає користувачем електронного кабінету та набуває право подавати звітність в електронній формі і вести листування засобами електронного зв’язку в електронній формі після проходження в Електронному кабінеті електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису.
Для отримання кваліфікованого електронного підпису фізична особа вже повинна бути зареєстрована у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків.
Питання: Чи обов’язково отримувати РНОКПП ФО (в т.ч. малолітній особі), яка не отримує доходів та не має обов’язку щодо сплати податків?
Відповідь: Якщо фізична особа (в т.ч. малолітня особа) не має обов’язків щодо сплати податків, не отримує доходів, що підлягають оподаткуванню, та не підпадає під визначення платника податків, то підстав для включення відомостей про неї до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) немає.
Податковим кодексом України не передбачена обов’язкова реєстрація громадян у Державному реєстрі ні з моменту їх народження, ні з настанням певного віку.
Покровсько-Добропільське управління ГУ ДПС у Донецькій області
|