Категории раздела

Бизнес [41]
Здоровье [6]
Житейские истории [15]
История современности [15]
Культура [31]
Образование [25]
Общество [138]
Спорт [7]
Экономика [53]
Другие новости [1979]
Депутатская деятельность [7]
Правопорядок [57]
Духовная жизнь [6]
Официальные документы [62]

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всього відповідей: 81

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Главная » 2017 » Грудень » 12 » ЯК ОБРАТИ ПРОФЕСІЮ
10:15
ЯК ОБРАТИ ПРОФЕСІЮ

ЯК ОБРАТИ ПРОФЕСІЮ

Вибір професії - рівняння як мінімум з трьома невідомими. Вирішити його треба таким чином, щоб обрана професія відповідала вашим інтересам, схильностям та здібностям. Найбільш важливим є визначення своїх здібностей. Вони бувають загальні та спеціальні. Загальні здібності людини (цілеспрямованість, зібраність, вдумливість, уважність) потрібні представникам усіх спеціальностей.

Визначити їх досить легко. Напевно, вже зараз ви знаєте, чи відноситесь до уважних, цілеспрямованих або, наприклад, працьовитих. А що таке спеціальні здібності, як їх виявити?

Спеціальні – це здібності, що відповідають конкретним професіям. І, можливо, після знайомства зі спеціальними здібностями вам буде легше вирішити ваше завдання – визначити ту сферу діяльності, яка б у майбутньому приносила вам задоволення. Скажімо, ви хочете стати вчителем, а педагогічних здібностей у вас немає. Можна закрити на це очі і виходити тільки з бажання, але є майже стовідсотковий ризик – ніколи не стати хорошим учителем, у той час, як ви можете стати хорошим токарем, слюсарем чи інженером, тому що володієте технічними здібностями.

ОРГАНІЗАТОРСЬКІ ЗДІБНОСТІ

Як керувати колективом - тема багатьох книг, фільмів, спектаклів. І варто з'явитися якомусь новому герою, як одразу розгорається гаряча дискусія: "Чи відповідає він нашим уявленням про ідеального керівника?".

Людина повинна досконало знати справу, яку вона організовує.

Ну а тепер про те, з чого ж складаються власне організаторські здібності.

Керівнику потрібно вміти легко знаходити спільну мову з різними людьми - життєрадісними і похмурими, товариськими і замкнутими, зібраними і розсіяними.

Не буває колективу, що складається з однаково талановитих працівників. Керівник повинен знати особливості кожного і розподіляти роботу так, щоб повніше використовувати індивідуальні якості своїх підлеглих. Керівник повинен бути готовим взяти на себе всю відповідальність за них.

А готовність до відповідальності передбачає вміння критично оцінити свої наміри, плани, дії, відмовитися від початкового рішення.

Такі основні складові організаторських здібностей.

Маючи організаторські здібності, можна прикласти їх і до громадської діяльності.

ТЕХНІЧНІ ЗДІБНОСТІ

Неодмінний атрибут технічних здібностей - інтерес до техніки, прагнення працювати на машинах, з інструментами, обладнанням.

Складові технічних здібностей:

а) здатність розбиратися в кресленнях, схемах, графіках;

б) уміння читати креслення, графіки, жваво представляти реальні об'єкти, що стоять за ними, є дуже важливим для технічних професій;

в) здібності до фізики, математики, хімії. Техніка тісно пов'язана з цими науками. Від вас потрібні не лише гарне засвоєння математичного матеріалу та пам'ять, а й уміння працювати з цифрами і формулами;

г) здатність розуміти і міркувати, аналізувати і узагальнювати - логічне мислення;

д) розвинута просторова уява - дуже значуща складова технічних здібностей.

ПЕДАГОГІЧНІ ЗДІБНОСТІ

Розвинена мова. Рушійна сила роботи педагога - любов до дітей. Педагог впливає на дітей в основному за допомогою слів. Тому його мова повинна бути ясною, чіткою, емоційною. З дітьми треба вміти розмовляти зрозумілою їм мовою.

Доброзичливість. Малята дуже чутливі: навіть необережно кинуте слово може травмувати їх душу, наслідки чого будуть позначатися багато років. З дітьми не повинні працювати недобрі люди, адже рано чи пізно їхні почуття вийдуть назовні, а малюкам на користь це не піде.

Терпіння. Вчителю постійно доводиться стикатися з лінню, нерозумінням, інертністю. Щоб подолати їх у своїх учнях, ні в якому разі не можна дратуватися, кричати, злитися на них. Така реакція лише налаштує дітей проти вас.

Справедливість. У дитячому колективі конфлікти - часте явище. Педагог повинен уміти їх врегулювати таким чином, щоб всі отримали по заслугах. Діти повинні бачити в особі свого вчителя справедливого суддю, довіряти йому.

Найкращий спосіб перевірити, чи можете ви бути педагогом - це влаштуватися на час канікул вожатим у дитячий табір чи спробувати попрацювати з молодшими школярами. Тільки так можна зрозуміти, чи є професія вчителя вашим покликанням, чи ви просто любите спостерігати за дітьми з боку.

Здібності до мистецтва. Здібності до творчих професій, як правило, закладені в людині від природи. Ви або можете добре малювати, співати, грати на музичних інструментах, або цього позбавлені. Відповідайте собі чесно: чи є у вас схильність займатися мистецтвом, чи подобається це вам, чи виходить? Якщо ні, то краще пошукати щось інше. Якщо ж ви твердо упевнені в позитивній відповіді і по-справжньому захоплюєтеся творчістю, то вам знадобиться ще цілий ряд якостей, необхідних для досягнення високого професійного рівня.

Цікавість до внутрішнього світу людини. Справа в тому, що без інтересу до внутрішнього світу людини неможливо зробити гарний літературний переклад. Перекладаючи роман, повість, оповідання, мало підставляти замість іноземних слів відповідні слова рідної мови – так може вийти сухий, неживий переклад, яких, на жаль, чимало в літературі.

Про кого йде мова в більшості фільмів, книг, пісень? Правильно - про людину. Її радощі, переживання, думки. Отже, митець прагне зрозуміти почуття людей, розібратися, якими мотивами керуватися у своїх вчинках.

Висока емоційність. Щоб яскраво передати почуття своїх героїв, спочатку потрібно перейнятися ними самому, подумки поставити себе на місце власних персонажів, буквально всім своїм єством відчути, що відчувають, про що думають, чим живуть його герої.

Розвинута творча уява. Твір мистецтва спочатку народжується у голові художника, музиканта, письменника, а вже потім втілюється у формі тексту, нот чи картин.

Образне мислення. Творча людина повинна вміти узагальнювати різні явища, події, почуття, проводити паралелі між ними і втілювати в оригінальний художній образ. Оригінальність - ознака майстерності. Хороші художники напишуть один і той же пейзаж абсолютно по-різному; відрізняється і виконання співаками однієї і тієї ж пісні.

Спостережливість. Авторові не доводиться нічого вигадувати. Сюжети йому підкидає саме життя – головне їх не пропустити.

 

Діагностика власних здібностей - справа тонка. Цілком ймовірно, що ви не знайшли у себе перераховані вище здібності. Не лякайтеся. Це нормально. По-перше, люди, які володіють повним набором якостей тільки для однієї професії зустрічаються рідко - один з тридцяти. Називається це покликанням. Решта, як правило, мають набір якостей, які однаково підходять для кількох професій, а відсутні здібності їм доводиться або виробляти в собі шляхом постійних тренувань, або компенсувати чимось іншим. Насторожитися треба, якщо ваші здібності аж надто явно не стикуються з вимогами професії, яку хочете обрати. Прислухайтеся до себе, і все обов'язково вийде.

Провідний фахівець Олександрівського РЦЗ  Верещагіна В.Ю.

Категория: Общество | Просмотров: 358 | Добавил: Редакция | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Вход на сайт

Поиск

Календарь

«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архив записей

Друзья сайта

  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz